NL EN DE

Persbericht Neugart NGV serie voor AGV toepassingen

Neugart NGV serie voor AGV toepassingen

Neugart introduceert een nieuwe serie compacte vertragingskasten speciaal bedoeld voor toepassing in de AGV (Automated Guided Vehicles) technologie. Hiermee kunne, zonder speciale aanpassingen aan het AGV voertuig, zware lasten 24/7 worden verplaatst. Er is geen restrictie aan de toegepaste motor en met een hoog rendement van meer dan 95% voldoet dit concept uitstekend aan de huidige trend voor toenemende energie efficiëntie.

De kern van het ontwerp bestaat uit een gecombineerd geïntegreerd ontwerp van een voorgespannen dubbelrijig rollenlager en een planetaire vertraging.

Het rollenlager bevindt zich vrijwel in lijn met het wiel en daarmee de radiale belasting. Resultaat is dat zeer hoge lasten kunnen worden opgevangen, zonder dat kostenverhogende aanpassingen in de constructie van het voertuig nodig zijn.
De planetaire overbrenging is een integraal onderdeel van de wielaandrijving. Het slim geconstrueerde concept biedt een compact en betrouwbare oplossing met een minimale inbouwlengte.

De nieuwe serie NGV vertragingskasten is uitgevoerd met een montageflens welke zich zo dicht mogelijk bevindt bij het chassis van het voertuig. De montage kan op een eenvoudige en directe manier aan het chassis worden uitgevoerd. Andere mechanische montagedelen zijn dus niet nodig. Een besparing van kosten en gewicht.
Neugart maakt aan de motorzijde gebruik van de al jaren bestaande methode voor een flexibele motorflens. Dit biedt de machinebouwer de vrijheid om te kiezen van een motortype van ‘eigen’ motorfabrikant (B14 in overleg). De montage van de motor is uiterst eenvoudig en kan in enkele minuten worden uitgevoerd.

De NGV-serie is op dit moment verkrijgbaar is drie frame groottes:

Als indicatie kan worden uitgegaan van typische lasten van 400–1200 kg.
Eind januari 2020 volgt uitbreiding met nog eens twee frame groottes:

Om een optimale match te maken tussen de gewenste voertuigsnelheid en het motortoerental heeft de gebruiker een ruime keuze uit negen leverbare overbrengverhoudingen: 9, 12, 15, 16, 20, 25, 32, 40 en 64:1.

Net als alle andere Neugart planetaire vertragingskasten is ook deze serie hoog efficiënt (>95%)  en onderhoudsvrij.

Het wiel is uitgevoerd met een Besthane® wielcoating; een al jaren wereldwijd bewezen product. Dit polyurethaan elastomeer is bijzonder geschikt voor gebruik in een grote temperatuurrange van -30°C tot 70°C en heeft een zeer lage rolweerstand.

Kenmerken van de NGV-serie:

Neugart GmbH produceert en levert planetaire vertragingen, speciale tandwieloverbrengingen en klantspecifieke vertragingscomponenten wereldwijd. In 2018 werd een omzet van meer dan € 95 M. gerealiseerd met ca. 730 werknemers.
De productie van deze nauwkeurige kwaliteitsvertragingen vindt voornamelijk plaats in Kippenheim (Baden Württemberg D). En met meer dan twintig vertegenwoordigingen is Neugart in alle belangrijke industriële landen vertegenwoordigd. Daarnaast zijn er in de USA en in China assemblage faciliteiten voor toelevering op de lokale markten, zodat een hoog niveau van flexibiliteit en gunstige levertijden gegarandeerd is.

Meer informatie over andere producten van Neugart vindt u hier.